Saturday, August 21, 2010

CeRiTeRA aKU

Asalamualaikum pembuka bicara;

Hari-hari puasa mcm ney, takde ape yang nak distorykan. Sebagai syarat nak mgimarahkan blog ney, aku nak kongsi pengalaman aku tentang peristiwa dan apa yang aku lakukan sepanjang 2 minggu berpuasa ini...

Pertama nya, aku sekarang sedang partime tolong orang berniaga kat bazaar ramadhan kat tempat aku, mcm2 peristiwa berlaku hadoiiii aiii.... Mase hari pertama jer, si tawke ney yang merupakan sedara aku jugaklah, boleh pulak datang lambat... aku ingat aku yang lewat sebab jam di handphone menunjukkan dah pukul 4.30 ptg...Tunggu punya tunggu punya tunggu, pusing bazaar sampai selipar aku haus, tekak aku pun haus baru lah sampai.. dah la nak install canopy dengan meja and barang2 dekat sejam.. dah jual pun sikit je hari tu.. kelam kabut jugak dibuatnya. Dalam hari pertama tu jugaklah, aku dah la xreti nak bungkus makanan tu.. ade yang terburai ade yang jatuh ade kotor baju aku.. haha.. malu jugak dengan customer.. tapi layaann..

Masuk je beberapa hari.. satu hari tu sedang syok aku memotong plastik... zappsss!!!! arrgghhh.. selesanya.. pisau menghiris jari aku yang comel ni.. Aduh... adalah dekat setengah plastik tisu aku guna nak lap darahku.. dalam jugak.... 3 hari baru berhenti darah dan 5 hari baru aku bley cabut plaster... memang seksa aku nak mandi dan seangkatan dengannya kerna jari kiri yang kena.. dan selama 5 hari itu jugakla aku tak dapat main gitar.. hurm... tapi enjoy jugaklah

Pengalamn lain biasalah berniaga, aku dah penah jadi cashier di 7 eleven dulu, so dah taw sikit tentang karenah customer ni.. Ade yang xnak itu ade yang nak lebih ade yang cerewet dan ade satu mamat ney cerewet mengalahkan pompuan.. dari aku isi makanan.. bungkus makanan sampaila ke isi dalam plastik ade saja tak kena.. tangan aku dah parkinson dah.. rase nak tumbuk je muka die.. nasib ade customer awek sekolah yang cute giler cun habis tengah tunggu kat depan aku.. tenang sikit bila pandang muka die...sabarjelah.. Mamat tu siap minta diskaun lagi.... sakit kot.. kelakar jugak bila teringat balik....

So itu saje yang dapat aku share dengan anda, nkowunk, hangpa, okme, deme, beliau tuan puan sekalian..... kalu datang bazaar tu.. siggahla.. x beli pun xpe aku xrugi hahahaha

sampai jumpaaaaaaaa!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

eh wait2 haa.....sila tinggalkan coment anda..